Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζεις.. (Μέρος 1)

 1. Γιατί πρέπει να γυμνάζομαι;

 Η άσκηση είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείς να κάνεις για την καλή σου υγεία. Ανακάλυψε τα πλεονεκτήματα μόνος σου. Θα νιώσεις πιο ήρεμος και πιο ευτυχισμένος ακόμη και μετά την πρώτη σου προπόνηση. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα διαπιστώσεις πόσο πιο ενεργητικός και πόσο πιο δυνατός είσαι, ότι έχεις περισσότερη αντοχή και καταφέρνεις περισσότερα κάθε ημέρα.

 2. Με βοηθάει η άσκηση να ζήσω περισσότερο;

 Ναι. Μετά από εκτεταμένες έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η άσκηση συμβάλλει στην μακροβιότητα του ατόμου και εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα ζωής. Συγκεκριμένα, η άσκηση μειώνει την πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

 3. Δεν έχω γυμναστεί ποτέ μου. Πώς αρχίζω;

 Ο καλύτερος τρόπος είναι να αρχίσεις σιγά – σιγά. Το περπάτημα και το ποδήλατο είναι ο ευκολότερος τρόπος, για να ξεκινήσεις.Όταν μπορείς να περπατήσεις με σχετική ευκολία για 15 λεπτά, μπορείς να αυξήσεις την ταχύτητα ή να δοκιμάσεις να περπατήσεις 5 λεπτά περισσότερο κάθε εβδομάδα.

Μην ξεχνάς ότι η καλύτερη προπόνηση είναι αυτή που σου δίνει περισσότερη χαρά.

 4. Πόσο συχνά πρέπει να γυμνάζομαι; Πόσο σκληρά; Για πόσο χρόνο;

 Τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετές, για να διατηρήσεις τοεπίπεδο της φυσικής σου κατάστασης. Σίγουρα με 4 ή 5 φορές θα έχεις πιο γρήγορα αποτελέσματα, εάν αυτός είναι ο στόχος σου. Η ένταση πρέπει να είναι τόση, ώστε, όταν φεύγειςαπό το γυμναστήριο, να μην αισθάνεσαι εξουθενωμένος, αλλά μια «γλυκιά» κόπωση και σωματική και ψυχική ευεξία. Εάν το κάνεις αυτό συστηματικά, θαέχεις κάνει το μεγαλύτερο δώρο στον εαυτό σου!

 5. Πόσο σύντομα μπορώ να φτάσω στο επίπεδο της τέλειας φυσικής κατάστασης;

 Καλό είναι να μη σε απασχολεί η «τέλεια» φυσική κατάσταση, αλλά το πώς θα κάνεις το καλύτερο δυνατό για τον εαυτό σου. Το πιο σημαντικό είναι να διατηρήσεις, για όσο το δυνατό περισσότερο, το επίπεδο φυσικής κατάστασης που θεωρείς υψηλό για τον εαυτό σου.

 6. Πόσες θερμίδες «καίω», όταν γυμνάζομαι;

 Οι θερμίδες που «καις» είναι συνάρτηση αφενός μεν της σωματικής σου διάπλασης (δηλαδή πόσα μυϊκά κιλά είσαι,) γιατί ως γνωστόν οι περισσότεροι μύες σημαίνουν ότι καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες, και αφετέρου του πόσο έντονα και για πόση ώρα γυμνάζεσαι.

 7. Γιατί να κάνω ζέσταμα και αποθεραπεία;

 Το ζέσταμα βοηθά το σώμα σου να προετοιμαστεί για την άσκηση μειώνοντας την πιθανότητα τραυματισμών. Η αποθεραπεία βοηθά την καρδιά σου να επανέλθει ομαλά στους φυσιολογικούς παλμούς επιτρέποντας στο αίμα να κυκλοφορήσει ελεύθερα πίσω στην καρδιά. Απότομη διακοπή της άσκησης μπορεί να οδηγήσει σε λιποθυμία και να επιβαρύνει την καρδιά άσκοπα.

 8. Υπάρχει κάποια μέθοδος, για να μετρήσω την ένταση, όταν κάνω αερόβια άσκηση;

 Η πιο εύκολη μέθοδος είναι το τεστ ομιλίας. Αν μπορείς να μιλήσεις χωρίς να λαχανιάζεις έντονα, τότε γυμνάζεσαι με τη σωστή ένταση. Αντίθετα, αν είσαι σε θέση να τραγουδήσεις, τότε, μάλλον, γυμνάζεσαι πολύ χαλαρά.

...η συνέχεια στο Μέρος 2

Γυμνάσου Κάθε μέρα… Take an Action!

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ