Επικίνδυνοι τρόποι για χάσιμο βάρους

Δίαιτες

1. Μονοφαγικές

Στις δίαιτες αυτές καλείσαι να φάς ένα είδος τροφής για μία ή περισσότερες ημέρες. Είναι ακατάλληλες γιατί στερούν τον οργανισμό από όλα τα θρεπτικά συστατικά.

2. Χημικές

Οι δίαιτες λίπους υπόσχονται γρήγορο και εύκολο χάσιμο λίπους. Συνήθως είναι πολύ αυστηρές και περιοριστικές. Ισχυρίζονται ότι η γυμναστική δεν είναι απαραίτητη και δίνουν έμφαση στο χάσιμο βάρους χωρίς να δίνουν σημασία στην αλλαγή του τρόπου ζωής για τη διατήρηση του.

3. Αυστηρά υποθερμιδικές

Καλείσαι να φας εώς 300 θερμίδες την ημέρα με αποτέλεσμα να εξασθενίσει ο οργανισμός σου, να προκαλέσεις νευρικότητα, να γίνεις περισσότερο αγχώδης, επιθετικός και ευέξαπτος. Αυτός ο τύπος της δίαιτας δεν διαρκεί πολύ και επανερχόμενος στην φυσιολογική διατροφή παίρνεις αμέσως βάρος.

4. Δίαιτες χαμηλών θερμίδων

Καλείσαι να φας κάτω από 800 θερμίδες και αυτό μπορεί να θέσει την υγεία σε μεγάλο κίνδυνο, να σε απομονώσει κοινωνικά, να σου δημιουργήσει σύνδρομο στέρησης. Σύμφωνα με τους Διεθνείς οργανισμούς μια τέτοια δίαιτα θα ήταν κατάλληλη μόνο για σοβαρές περιπτώσεις παχυσαρκίας και μόνο με κατάλληλο έλεγχο γιατρού.

5. Δίαιτα απολύτου νηστείας

Μένεις νηστικός, μόνο με νερό για μία εβδομάδα και μετά καλείσαι να προσθέτεις σιγά σιγά διάφορες τροφές. Μία τέτοια δίαιτα δεν συναντάς παρά μόνο στα νοσοκομεία όπου υπάρχει και πλήρης κατάκλιση!

Διαιτητικά χάπια, φάρμακα και καθαρτικά

Πρέπει να αποφεύγονται ολοκληρωτικά. Τα χάπια συνήθως επηρεάζουν την όρεξη αλλά μόνο παροδικά. Αντίθετα μπορεί να προκαλέσουν αϋπνία, υψηλή πίεση, αρρυθμία και βλάβες στο συκώτι.

Τα καθαρτικά προκαλούν ηλεκτρολυτική διαταραχή (μέταλλα), εμποδίζουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και βλάπτουν την λειτουργία του παχέως εντέρου.

Τοπικό αδυνάτισμα

Ο μόνος τρόπος για να χάσεις λίπος είναι η άσκηση και η διατροφή. Η ενέργεια που παράγεται από την άσκηση, ακόμη και αν γίνεται από συγκεκριμένη μϋική ομάδα, προέρχεται από το λίπος που βρίσκεται σε όλο το σώμα σου και όχι από κάποια συγκεκριμένη περιοχή. Όσους κοιλιακούς και να κάνεις δεν καις λίπος στην περιοχή. Συμβάλλεις στην ενδυνάμωση της περιοχής, στην γενικότερη κατανάλωση θερμίδων και έμμεσα σε κάψιμο λίπους.

Παθητική γυμναστική, Ζώνες αδυνατίσματος, ζώνες δόνησης, πλαστικές φόρμες ή καουτσούκ παντελονάκια, πολύωρη σάουνα.

Το κάψιμο των θερμίδων δεν γίνεται με καμία από αυτές τις μεθόδους. Αντιθέτως κάποιες από αυτές, όπως οι πλαστικές φόρμες ή η πολύωρη σάουνα αποτελούν σοβαρό παράγοντα κινδύνου αφού μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση ή θερμοπληξία.

Δές το σχετικό άρθρο "Τέλος στις Δίαιτες".

Δράσε τώρα…αύριο μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά για την υγεία σου!

Σπάρτακος